VolimPivo.ba
Ispolitizirano pivo - Printable Version

+- VolimPivo.ba (https://volimpivo.ba/forum)
+-- Forum: O FORUMU (https://volimpivo.ba/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Generalne diskusije (https://volimpivo.ba/forum/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Thread: Ispolitizirano pivo (/showthread.php?tid=2219)

Pages: 1 2


Ispolitizirano pivo - Leila - 02.12.2015

Ponesena jučerašnjom raspravom, na um palo mi je da otvorim novu temu u kojoj bi se rasprava mogla malo proširiti. Nakon što je ista misao još nekome pala na um, nije bilo razloga da tako ne bude. Na temi politika i pivo http://volimpivo.ba/thread-1019.html, radi se o nekim drugim stvarima, pa da ne stvaram/o konfuziju.
Ujedno bih vas zamolila da ovo ne shvatate kao neku provokaciju ili mislite da ja nekoga osuđujem. Stvarno nije tako. Ovo je jedna od tema (ako mene pitate iz domena je politike) koja se vrlo često nađe na repertoaru kada se sastanu feministkinje i pokoji feminista. Jako rijetko imam priliku pričati o ovome izvan tih krugova, što je i moja dodatna motivacija da ovu temu izvedem na pravi put. Ničije mišljenje, pa ni moje ne smatram svetom kravom, tako da su rasprave, pitanja, zahtjevi za pojašnjavanjem više nego dobrodošli! Nadam se da ćemo ostati u granicama neke uljudne komunikacije i potruditi se da razumijemo različite pozicije iz kojih se javljamo. Unaprijed vam se zahvaljujem što će ovo biti ispoštovano Wink
Sad malo o temi... Nabacam šta mi na um padne pa možemo širit i uzit.
Činjenica je da se u reklamiranju piva jako često koristi seksizam. Ako malo progooglate vidjet ćete mnoštvo slika koje bukvalno zloupotrebljavaju žensko tijelo i igraju se sa stereotipnim rodnim ulogama. Takođe ima i primjera slogana koji meni paraju uši. Tu mogu izdvojiti Jelen pivo i njihov slogan "Muškarci znaju zašto". Sad se ne mogu tačno sjetiti, ali jedna kompanija koja proizvodi pivo se nastojala obraćati ženama i napravila je za njih maksuz neko rozo pakovanje, čini mi se da je bilo i manje nego njihovo uobičajeno. Kampanja im je bila propast...
Sinoć sam razmišljala o jednoj (na prvi pogled nevezanoj temi, ali mislim da nije toliko nepovezana, da je blago drugačija), a to je jedna knjiga koja se zove Seksualna politika mesa. Mislim da je nema online, ali ovaj čalanak bi mogao dati uvid o čemu se radi: http://www.libela.org/razgovor/2764-animalizirane-zene-i-feminizirane-zivotinje/ Kao što rekoh, pivo je drugačije po mnogo čemu, ali i to je na neki način simbol patrijarha. Još uvijek razmišljam o sličnostima i razlikama...

Eto da ne dužim, ima ovdje dosta materijala (ako bude interesovanja za raspravu). Još jednom, mislim da ovo nije ni mjesto ni vrijeme da kritikujemo nečije izbore. Hajmo probat bit konstruktivno. Sama činjenica da sam ja ovdje i da stavljam ovu temu govori u prilog da se osjećam dobrodošlo. Isto želim i vama. beer


RE: Ispolitizirano pivo - gajba - 02.12.2015

Da, ni meni nije jasno zasto su reklame za pivo namjenjeno vecinom muskarcima. Jer ako se pogleda bilo kakva statistika postotak zena koje piju pivo nije drasticno manji od postotka muskaraca. Jeste manji ali ne puno. Moze biti da neko u media marketingu misli da je 99% piva piju muskarci pa se i tako prave reklame. Mislim da ova teza ne pije vode jer media marketing je itekako izracunata industrija, sve ovo sto gledamo ima razlog sa dobrom matematikom iza toga. Tako da valjani razlozi mogu biti da prosjecan muskarac kupi(!) vise piva od prosjecno zena, da prosjecan muskarac vise podlijeze marketingu, odnosno da je neko iskalkulisao da je mnogo jeftinije i lakse napravati reklamu koja ce privuci 10.000 muskaraca da kupi pivo nego 10.000 zena.
Ja reklame ne bih nazvao politikom. Politika bi bila da neko lobira da se vise pivo prodaje i reklamira muskarcima bez nekog jasnog razloga, ali kao sto rekoh marketing je industrija iza koje stoje matematicki/statisticki modeli, pshiloske analize, itd..


RE: Ispolitizirano pivo - Leila - 02.12.2015

(02.12.2015, 03:34 )gajba Wrote: Da, ni meni nije jasno zasto su reklame za pivo namjenjeno vecinom muskarcima. Jer ako se pogleda bilo kakva statistika postotak zena koje piju pivo nije drasticno manji od postotka muskaraca. Jeste manji ali ne puno. Moze biti da neko u media marketingu misli da je 99% piva piju muskarci pa se i tako prave reklame. Mislim da ova teza ne pije vode jer media marketing je itekako izracunata industrija, sve ovo sto gledamo ima razlog sa dobrom matematikom iza toga. Tako da valjani razlozi mogu biti da prosjecan muskarac kupi(!) vise piva od prosjecno zena, da prosjecan muskarac vise podlijeze marketingu, odnosno da je neko iskalkulisao da je mnogo jeftinije i lakse napravati reklamu koja ce privuci 10.000 muskaraca da kupi pivo nego 10.000 zena.
Ja reklame ne bih nazvao politikom. Politika bi bila da neko lobira da se vise pivo prodaje i reklamira muskarcima bez nekog jasnog razloga, ali kao sto rekoh marketing je industrija iza koje stoje matematicki/statisticki modeli, pshiloske analize, itd..

Eto taj primjer piva u pink ambalaži je bio propast. Okej, ulaže se u marketing, prate se trendovi, procjenjuje se... A marketing kao grana ekonomije, pa ni sama ekonomija nije neka egzaktna nauka. Ali da je interesantno da takvo šta opstaje, meni jeste. Big Grin


RE: Ispolitizirano pivo - ale ale - 02.12.2015

[Image: NSZ_penis.jpg]

Rumunsko pivo odgovarajuceg imena "Ursus" Smile i njihova tzv. "Hulk"-kampanja.
Ciljna grupa?

"Hirter" , jako dobra , tadicionalna privatna pivara (taverna datira iz 1270 god.) iz Koruske (Austrija) je izbacila sljedecu kampanju:
[Image: NSZ_hirterfrau.jpg]
Meni crna najbolja.
Pricam o pivi naravno ("Morchl" tamno pivo koje je dobro uradjeno).

Tolika se frtutma digla oko toga da su ih pojedini pubovi izbacili iz asortimana, medijski linc i sl. je sljedio, a oni su se pokusali izvaditi iz svega sa:
[Image: NSZ_hirtermann.jpg]


Sljedecu isto ostavljam bez komentara, ipak moras biti marektinski suhi genije da ovakvo nesto smislis:
[Image: NSZ_Akt.jpg]
Ustvari, mali komentar - sex sells,al' ne bas uvijek...


RE: Ispolitizirano pivo - Leila - 02.12.2015

(02.12.2015, 03:49 )ale ale Wrote: [Image: NSZ_penis.jpg]

Rumunsko pivo odgovarajuceg imena "Ursus" Smile i njihova tzv. "Hulk"-kampanja.
Ciljna grupa?

"Hirter" , jako dobra , tadicionalna privatna pivara (taverna datira iz 1270 god.) iz Koruske (Austrija) je izbacila sljedecu kampanju:
[Image: NSZ_hirterfrau.jpg]
Meni crna najbolja.
Pricam o pivi naravno ("Morchl" tamno pivo koje je dobro uradjeno).

Tolika se frtutma digla oko toga da su ih pojedini pubovi izbacili iz asortimana, medijski linc i sl. je sljedio, a oni su se pokusali izvaditi iz svega sa:
[Image: NSZ_hirtermann.jpg]


Sljedecu isto ostavljam bez komentara, ipak moras biti marektinski suhi genije da ovakvo nesto smislis:
[Image: NSZ_Akt.jpg]
Ustvari, mali komentar - sex sells,al' ne bas uvijek...

Zamisli da neko na Balkanu tako digne frku :O


RE: Ispolitizirano pivo - ale ale - 02.12.2015

Ono sto je izaslo iz svega toga je polemika za i protiv tipa:
- femisi su se zgrazavali i bljuvali vatru
- shovisi su to uzeli kao potvrdu neizljecive seksualne frustracije zbog nedostatka istog kod gore navedenih
- pivopije su pile pivo i nisu marile

Pivara na kraju price se izvukla sa sljivom ispod oka i dobila mec na poene zbog silne medijske paznje - jer i los marketing je marketing... Seks ce se i dalje prodavati dobro. Pivo takodje...


RE: Ispolitizirano pivo - rafter - 02.12.2015

Ovo mi je prvo palo na pamet...




RE: Ispolitizirano pivo - pivska mušica - 02.12.2015

samo bih htio naglasiti da ovdje nema nista vise osim jednostavnog prilagođavanja trzistu. neko u marketing sluzbi pivare radi brainstorming, rade se fokus grupe, ankete i sl. u određenom reprezentativnom uzorku, neko u finansijama otvori neki excel fajl od 100mb i 100000 redova i skonta pravilnost da su glavni potrosaci muskarci.

marketing sluzba na osnovu tih podataka uradi svoje istrazivanje trzista ili unajmi agenciju. rezultati istrazivanja pokazu da potrosaci muskarci koji donose najveci prihod pivari padaju na tu pricu i direktor potpise kampanju.

nakon toga ide brainstorming, zatim sondiranje sa odredjenom reklamom i na kraju kad se vidi koja proizvodi najveci ucinak, ta se i odabere.

sve je u parama i sve je dobro unaprijed promisljeno. niti jedna od ovih reklama iz ekonomske tacke gledista nije neopravdana, samo iz jednog razloga - donosi novac.

a kao sto znamo, kapitalisticki pristup trgovini je nemilosrdan i skoro pa nema moralnih ogranicenja, osim ako moralne principe opet ne koristi upravo za neku kampanju (sto je paradoksalno, ali funkcionise).

razumijem da su zene uvrijedjene, recimo da sam i ja na neki nacin uvrijedjen ako povezem to na nacin da moja mater isto gleda tu reklamu ili da ce mi mozda kcerka gledati tu reklamu, ali sta je tu je.

sumnjam da se moze promijeniti jer ako pogledamo djecu u rudnicima u africi, moderne robove korporacija po aziijskim zemljama koji zaista gube zivote i zdravlje zbog necijeg kapitala, onda je ovo iz teme mala maca naspram toga.

ne kazem da ne opravdavam da se neko usprotivi tome, ali po mom misljenju je to borba s vjetrenjacama.


RE: Ispolitizirano pivo - gajba - 02.12.2015

Hirter odlicno pivo. Reklama (obe zajedno) Big Grin Big Grin Big Grin
Mada da budem iskren, te austrijsko/njemacke reklame pogotovo nekih lokalnih pivara/braureija, su mi cesto tako glupe da ne znas koja im je ciljna grupa Smile


RE: Ispolitizirano pivo - Leila - 02.12.2015

A šta kažete na ove aksesoare, ekskluzivno za žene? Big Grin
http://www.amazon.com/Real-Women-Drink-Neoprene-Bottle/dp/B00RPK1XRW

Ili evo eksperta za ženski ukus, muškarca Big Grin
http://zythophile.co.uk/2014/12/03/i-have-found-a-beer-women-will-like-and-ironically-its-pink/


RE: Ispolitizirano pivo - pivska mušica - 02.12.2015

(02.12.2015, 04:28 )Leila Wrote: A šta kažete na ove aksesoare, ekskluzivno za žene? Big Grin
http://www.amazon.com/Real-Women-Drink-Neoprene-Bottle/dp/B00RPK1XRW


nemam pojma ovi dzemperi za flasu su mi bezveze i u zenskim i u muskim varijantama.


RE: Ispolitizirano pivo - Leila - 02.12.2015

One of the problems facing the industry as a whole (including both Big Beer and craft beer) is marketing. Most beer marketing is male-centric and even talks down to women. The few marketing campaigns directed toward women have failed miserably. Hayley Jansen of New York’s Taproom No. 307 says this is because women are looking for flavor, not pink or fruity brews (in an interview with First We Feast published in early 2015).
http://www.beerarmy.org/bafblog/sexism-and-craft-beer-a-bad-pairing