Nakon četverogodišnje pauze uzrokovane koronom, protekle sedmice održan je BrauBievale 2023 – međunarodni sajam pivske opreme i tehnologija. Naši članovi su bili na ovom sajmu i evo šta su zabilježili.
BrauBeviale ima ponešto za svakog proizvođača pića, mineralne vode, bezalkoholnih pića i sokova, kao i vina, pjenušavih vina i žestokih alkoholnih pića. Izlagači predstavljaju svoje proizvode, rješenja i usluge za kompletan proces proizvodnje pića – od sirovina preko punjenja i pakiranja do marketinga na prodajnom mjestu. Ponuda je orijentisana na komercijalnu proizvodnju, mada je bilo dosta toga zanimljivog i za craft pivare, a nešto od ponude i za kućne pivare. Na kraju krajeva, sirovine, bilo da se radi o sladnoj ili hmeljnoj strani su iste i za profesionalce, a i za one kojima je pivarstvo još uvijek samo hobi.
Iza nas su tri intenzivna sajamska dana, dobro posjećene hale i kvalitetne diskusije. Ovogodišnje glavne teme bile su ušteda energije u procesu proizvodnje, novi sistemi punjenja i optimizacija efikasnosti kroz povećanu automatizaciju. Osim toga, unutar EU trenutno se dosta radi na regulisanju kompletnog tržišta kada je u pitanju ambalaža – European Packaging Regulation (PPWR), tako da su izlagači odmah imali odgovore na novu zakonsku regulativu, ali to će u naše krajeve doći sa uobičajenim vremenskim odstupanjem, kao i svijest o usklađivanju procesa proizvodnje prema kriterijima održivosti, a što je posebno u Njemačkoj u zadnje vrijeme bitna tema.
Organizatori su se potrudili da uz standardnu sajamsku ponudu u kojoj izlagači ostvaraju kontakte direktno sa potencijalnim kupcima, organizuju i nekoliko tematskih dijelova sajma, gdje se akcenat stavlja na određeni segment u industriji pića. Nama su najinteresantniji bili Logistic Lounge, Young Talents Camp i naravno Craft Drinks Area.
Logistic Lounge
U ovom kutku sajma dosta toga se moglo saznati o održivosti kada su u pitanju višekratna rješenja u lancu punjenja, distribucije i povrata. Sistem povrata ambalaže u Njemačkoj funkcionira na visokom nivou i sudeći po onom što smo čuli, i druge evropske zemlje voljne su učiti od Njemačke. Po pitanju logistike, Andrea Kalrait, izvršna direktorica sajma ovdje vidi mnogo prostora za poboljšanje, kako sama kaže: “Logistika je prilično nevidljiva sila u industriji pića, iako zapravo sve pokreće – a primijeti se samo ako nešto ne funkcionira kako bi trebalo”.
Firma Logipack predstavila je nekoliko jako zanimljivih rješenja za izlaganje robe (mixdisplays), multipack opcije, kao i organizaciju akcione ponude. Rješenja su zamišljena uglavnom za velike igrače, tako da smo se prebacili u “kamp” za mlade talente.
Young Talents Camp
Kako smo već pomenuli, još jedna od novosti u BrauBeviale programu ove godine je kamp mladih talenata. Nedostatak kvalificiranih radnika i zabrinutost za mlade talente nisu zaobišli ni industriju pića. BrauBeviale je organizovanjem ovog kampa želio privući mlade, zainteresovane talente, studente stručnih studija, početnike i sve koji traže posao u velikim kompanijama iz ove branše. Zamisao je bila da se mladi istomišljenici nađu u opuštenijoj atmosferi i počnu raditi na izgradnji sopstvene mreže unutar branše.
Uzmemo li u obzir hype koji se u zadnje vrijeme događa oko vještačke inteligencije (AI), bilo je za očekivati da se priča i tome kako će AI uticati na industriju pića.
Craft Drinks Area
Nekako samo ime dovoljno govori i sasvim je jasno zašto smo se uvijek iznova vraćali u ovaj dio sajma. Osim vrhunskog piva, koje se ovdje moglo probati, bilo je dosta zanimljivih predavanja. Čuli smo dosta toga o kvalitetnim bezalkoholnim pivima (koliko god to naopako zvučalo, ali autor ovih redaka probao je odličan “nulovani” Guinness), o bogatstvu aroma dobijenim od različitih kvasaca, a onda su na red došla predstavljanja brazilskih, italijanskih (uz zemlju domaćina, daleko najveći broj izlagača bilo je iz Italije), poljskih, mađarskih i španskih piva. Možda ih je bilo još, ali nismo sve zapamtili..
Na sajmu se okupio i veliki broj craft pivara iz našeg regiona, prostora ex-yu, koji su se družili u odličnoj atmosferi uz razmjenu neprocjenjivih iskustava koje nosi ova industrija.
Facit: zanimljiv događaj za sve koji su već odabrali industriju pića kao svoj životni poziv, ali svakako privlačan i kućnim pivarima. Ovaj put je ponuda za craft pivare bila daleko bolja nego proteklih godina, a čini se da su kineski proizvođači bili prisutniji, nego na sličnom sajmu u Americi ranije ove godine. Nadamo se da ćemo opet biti u prilici da posjetimo ovaj sajam.
Prost!